det ska inte vara dyrare att välja vego!

Den 21/1 lanserade äntligen hameburgekedjan MAX sin nya Grren-familj och där med femdubblade sitt utbud av gröna alternativ. JIPPI säger vi som föredrar vegetariska alternativ, men också de veganska! Att en hamburgekedja tar ett steg längre för att öka alternativ inom vego!
Jag var själv och smakade en av burgarna under premiären, och MAX översträffade mina förväntingar. Att MAX, en hamburgekedja som knappt har sysslat med vegitariskt innan, lyckats så bra. Det jag däremot har börjat frågesätta är priserna. Att alla hamburgare går på samma pris.
På max idag fnns det olika prisklasser (såklart) men varför finns hela Green-familjen på den dyraste prisklassen, näst efter Grand Deluxe-menyerna?
Jag tycker inte att man ska få betala dyrare bara för att man väljer vego! Tycker du? Jag tycker att det ska finnas olika prisklasser inom Green-familjen för att få göra ett val som vegetarian/vegan!
 

RSS 2.0
KOMMER SNART